דף הבית » מדריך ויזת תייר » איזו אשרה לבקש לביקור תייר בארה”ב? כל מה שחשוב לדעת

איזו אשרה לבקש לביקור תייר בארה”ב? כל מה שחשוב לדעת

איזה ויזה לבקש לביקור תיירות בארה ב

ויזה, המכונה גם מסמך נסיעה, היא מסמך נסיעה בינלאומי המאפשר לאדם להיכנס ולצאת ממדינה אחרת. מטרת הויזה היא בדרך כלל לאפשר למחזיק להיכנס ולצאת מהמדינה האחרת. הם מונפקים על ידי מדינות או על ידי מדינות או מחוזות בודדים בתוך מדינה. ישנם סוגים שונים של ויזות כגון ויזת תייר, אשרת עסקים, ויזת סטודנט וכו’.

גם ויזת B1 וגם ויזת B2 הן מסמכים קצרי מועד שאינם מהגרים המאפשרים למחזיקיה לבקר בארה”ב לעסקים או להנאה. השתתפות בכנס הרלוונטי למקצוע, השכלה או פעילות עסקית שוטפת, ניהול עסקים (כגון משא ומתן על חוזים או השתתפות בפגישות עסקיות) ויישוב עיזבון הם דוגמאות לסיבות לנסוע עם אשרת B1.

נסיעה בוויזת B2 מותרת ממגוון סיבות, לרבות: נופש או השתתפות בפעילויות תיירותיות; לראות קרובי משפחה; קבלת טיפול רפואי; ללכת לקונצרטים או לשיעורים מבלי לקבל מזומן או אשראי; ולהירשם לקורס מהיר בשביל הכיף, כמו שיעור קולינריה.

ויזה היא מסמך המאפשר לאזרחים זרים להיכנס או לצאת ממדינה ולטייל בתוכה. הוא מונפק על ידי סוכנות ממשלתית או על ידי ארגון בינלאומי, כגון האומות המאוחדות, או על ידי מדינה בודדת. לדוגמה, בארצות הברית, אשרות מונפקות לאזרחי רוב המדינות ולא אזרחים יכולים לקבל אשרות לנסיעות קצרות של עד 90 יום.

מבקש אשרת B1 או B2 חייב להוכיח שהטיול שלו הוא זמני ושהוא מסוגל לכסות את כל ההוצאות הנלוות בעצמו. כמו כן, עליהם להוכיח שאין להם כוונה להישאר בארצות הברית כאשר ביקורם יסתיים ולנטוש בית מגורים במקום אחר.

חידוש ויזה לארצות הברית

תהליך חידוש ויזה לארצות הברית הינו תהליך מורכב ביותר ודורש מהפונים זמן ומאמץ רב. התהליך נעשה בדרך כלל בשלבים, המתוארים להלן. התהליך ארוך למרות שלא צריך לעבור את כולם. תהליך זה נעשה בדרך כלל באינטרנט. עליך להציג מסמכים המוכיחים את זהותך ושאין לך עבר פלילי או הפרות של חוק ההגירה, כגון עבירות תעבורה או החזקת חומרים בלתי חוקיים.

התהליך מתחיל בדרך כלל בכך שפקיד הקבלה מבקש ממך מסמך תומך, כגון דרכון או תעודת לידה. מעבר לדרישות הבסיסיות הללו, הבקשה לויזה תיבדק על על ידי פקיד קונסולרי. הקצין יבדוק את המסמכים שמסרת ויקבל החלטה לגבי זכאותך לויזה. לאחר שהדבר נעשה, תינתן לך ההזדמנות להגיש כל מסמך וטפסים נוספים התומכים בבקשתך באופן אישי בשגרירות ארה”ב או בקונסוליה שבתחום השיפוט שלהן אתה מגיש בקשה לויזה. מסמכים אלו כוללים הוכחת גיל, הוכחת הכנסה, תמונת פספורט עדכנית וכו’, וכל זה יכול להתבצע באופן אישי בשגרירות או בקונסוליה.

אם אינך יכול להציג מסמכים אלו באופן אישי, תוכל לשלוח אותם בפקס, בדואר אלקטרוני או בדואר רגיל. הם יודיעו לך כאשר הם מקבלים את המסמכים ואם הם מתאימים לויזה שלך. לאחר עיון במסמכים ששלחת, הם יקבלו החלטה לגבי בקשתך לויזה, או יאשרו אותה או ידחו אותה. במידה והוויזה תאושר, ישלחו את מכתב האישור ישירות לקונסוליה/שגרירות הנדונה.

ראיון לקבלת ויזה לארה ב

ראיון ויזה B2 מתבצע בדרך כלל בקונסוליה או בשגרירות של מדינת הולדתך, בדיוק כמו ראיון ויזת B1. אם תבחר לנסוע לשם, זה יוערך אם אתה מהווה סיכון לארצות הברית או לא.

כל שאלה שתישאל במהלך הראיון לויזה תשמש כדי להדגים אם אתה כנה לגבי כוונותיך להיכנס למדינה או לא. למרבה המזל, אתה יכול פשוט לתרגל את השאלות האלה לפני היום הגדול הודות לזמינותן באינטרנט.

הנה כמה שאלות לדוגמה בעת הגשת בקשה לויזה.

• כמה זמן אתה רוצה להישאר בארצות הברית?

ציינו כמה חודשים אתם רוצים להישאר בארץ.

• למה אתה רוצה ללכת על ויזה ל-6 חודשים במקום לקצרה יותר?

תענה בכנות.

• כמה אתה מצפה שהטיול הזה יעלה?

תן הערכה אם יש לך. עם זאת, לעולם אל תציין שתשלם עבור חלק מהוצאות הטיול. הצג גם כמה תיעוד מתן חסות.

• למה אתה רוצה לנסוע דווקא בתקופה זו?

תן הצדקה למה אתה מעדיף את העונה הזו על פני אחרים לאורך כל השנה.

• היכן אתה מתכנן לשהות בארצות הברית?

תן את הכתובת המדויקת של מקום הלינה שלך. אולי תרצה למסור את זה לזיכרון.

• למה אתה רוצה לנסוע לארצות הברית?

תן הסבר כנה למה אתה רוצה לבקר בארצות הברית.

ויזת סטודנט לארצות הברית

אתה יכול להיכנס לארץ עם ויזת F-1 (סטודנט אקדמי) אם אתה סטודנט במשרה מלאה במכללה מאושרת, אוניברסיטה, סמינר, קונסרבטוריון, תיכון אקדמי, בית ספר יסודי או מוסד אקדמי אחר, כמו גם בתכנית ללימוד שפה. עליך להיות רשום בתוכנית או בקורס לימודים המובילים לתואר, דיפלומה או תעודה, והאוניברסיטה שלך חייבת להחזיק באישור רשמי של ממשלת ארה”ב לקבל סטודנטים זרים.

במהלך שנת הלימודים הראשונה שלהם, סטודנטים F-1 אינם מורשים לעבוד מחוץ לקמפוס, אך הם רשאים לקבל עבודה בקמפוס בתנאים ומגבלות מסוימים. לאחר שנת הלימודים הראשונה שלהם, סטודנטים F-1 מורשים לעבוד בשלוש משרות שונות מחוץ לקמפוס.

 

דילוג לתוכן